Alt Regensburg fine bone china duża filiżanka 175 ml i spodek wzór narcyzy irysy

Alt Regensburg 

fine bone china

Nie znalazłam żadnych informacji na temat tej porcelany, jedyne co wiem z informacji na sygnaturze, że to zdobiona kostna porcelana. Słowa "Alt Regensburg" sugeruje jako kraj pochodzenia Niemcy i miasto Ratyzbona ale równie dobrze może to być tylko nazwa handlowa lub serii a porcelana wygląda na zbyt nową żeby była wyprodukowana w czasach kiedy nie trzeba było umieszczać na sygnaturze nazwy kraju pochodzenia. Podobne sygnatury znalazłam i porcelana oznaczana jest jako pochodzenia niemieckiego ale wydaje mi się, że sugerowano się przy identyfikacji właśnie nazwą niemieckiego miasta.
W Ratyzbonie istniało kilka manufaktur ale od dawna ich nie ma a porcelana nie wygląda na wiekową.
Kształt, fason i rozmiar jest identyczny z innymi, które już widziałam egzemplarzami jak London Collection, Cambridge Garden, Royal Canterbury czy St James. Wszystkie z nich wydają mi się pochodzenia azjatyckiego a dla Royal Canterbury mam potwierdzenie gdyż na tej porcelanie spotkałam się z oznaczeniem kraju - Tajlandia.
Nie zmienia to  faktu iż jest to kostna porcelana a więc tzw górna półka mimo, że być może azjatycka a nie angielska. 
Co do jakości tejże porcelany nie mam jej nic do zarzucenia, te egzemplarze, które posiadam są bardzo dobrej jakości, nie ma zanieczyszczeń w szkliwie, skaz produkcyjnych typu krostki, rozmazane złocenia, nierówne złocenia, rozmazany wzór lub nie dodruk wzoru. Wzór nakładany metodą sitodruku, złocenia ręcznie malowane.

Filiżanka na stopce i spodek z kostnej porcelany.

Filiżanka: wysokość 7 cm, średnica u góry 8,5 cm, na dole 4,5 cm, poj 175 ml
Spodek: średnica 13 cm

Stara Porcelana

 
Stara Porcelana

Stara Porcelana

Stara Porcelana

Stara Porcelana

Stara Porcelana

Komentarze